“Трон”: коли майбутнє стає минулим і впливає на сьогодення

З дня на день в різних містах України відбудеться прем’єра одного з найочікуваніших блокбастерів року, та ще й у 3D та в Imax 3D. Мова йде про фільм «Трон: Спадок», але більшість людей і гадки не мають, що значить ця назва і про що взагалі фільм. «Трон: Спадок» – продовження фільму «Трон», що вийшов у далекому 1982 році, зробив декілька революцій в сфері візуальних ефектів та став культовим, коли мене ще й на світі не було.

Сюжет для того часу був також досить іноваційним: один із творців комп’ютерних ігор, майстер своєї справи Кевін Флінн намагається виправдати своє ім’я та  отримати можливість знову працювати в компанії, головою якої він міг би бути, якби один із її робітників не присвоїв собі його досягнення. Незаконно проникнувши в одну з лабораторій компанії, Флінн стає жертвою використання комп’ютером одного з найновіших приладів і потрапляє в віртуальний світ, в якому живуть хороші та погані програми. Об’єднавши зусилля із декількома програмами, він вирушає в небезпечну подорож з метою знищити програму Майстер-Контроль, що контролює діяльність всіх програм і навіть планує розширити свою владу на реальний світ. Ключову роль у виконанні цієї місії грає програма на ім’я Трон, яку написав знайомий Флінна для подолання програми Майстер-Контроль.

Хоча історія доволі проста для сучасного глядача, описати її повністю зрозуміло доволі важко, краще дивитись фільм. А все тому, що творці змогли показати доволі цікавий та новий світ із своїми законами та термінами, котрі насправді є легкими для розуміння та чудово сприймаються при перегляді. Надзвичайним плюсом для фільму є ще й той факт, що більш ніж 2/3 подій відбуваються саме у віртуальному світі, що сприяє ретельнішому полибленню в цей екзотичний цифровий вимір.

"Трон": коли майбутнє стає минулим і впливає на сьогодення

Коли я вперше побачив кадри з фільму, то вирішив, що не зможу дивитись його без сміху: адже за майже 30 років спецефекти еволюціонували і стали виглядати надзвичайно реалістичними. Однак я помилявся: деяка мальованість та артифічність лише сприяла кращому баченню віртуального світу, котрий все ж створений людиною, але від нашого світу відрізняється. Нажаль, про створення фільму мені відомо дуже мало, але ось декілька цікавих фактів. Всі події у віртуальному світі знімали на чорно-білу плівку, а потім збільшували кожен кадр і розмальовували його вручну. І вийшло дійсно вражаюче, я очей не міг відірвати від усіх цих переливань фарб на костюмах персонажів. Що ж, аніматори «Дісней» не підвели.

Також доволі захоплює той факт, що саме в цьому фільмі було показано перше змодельоване на комп’ютері обличчя. І хоча воно намальовано досить примітивно, це не відміняє новаторства фільму, котрий пізніше навіть номінували на «Оскар» за візуальні ефекти. Проте золоту статуетку «Трон» не отримав – критики мотивували це тим, що використання комп’ютера для створення візуальних ефектів є нечесним. А ще при перегляді мене вразив сенсорний інтерфейс на одному з головних комп’ютерів. Така реалітичність була досягнута шляхом встановлення проектора за темним екраном. Отож фільм у свій час виглядав доволі футуристичним, проте навіть у наш час йому є чим вразити глядача, якщо той цього забажає.

Гру акторів хвалити не вийде, в фільмі немає сцен, необхідних для розкриття їхнього потенціалу. Проте молодому Джефу Бріджесу вдалося створити образ хвацького програміста, котрий все ж може прикувати увагу глядача до екрану своїми гримасами. Ну і якщо у Вас є можливість, дивіться фільм на мові оригіналу, бо коли я вдруге переглядав його вже в дубляжі, то картина втратила суттєву частину свого шарму.

Мені важко зрозуміти, чому я дізнався про цей фільм лише минулого року і не бачив його по телебаченню. Адже, не зважаючи на малі касові збори та застарілі спецефекти, фільм став культовим, в ньому безліч піонерських ідей та фантастичних об’єктів, здатних вразити глядача.  І коли я дізнався, що «Дісней» вирішив реалізувати потенціал картини за допомогою новітніх технологій, знявши сіквел, я був на сьомому небі від щастя: концепт-відео показало, що всесвіт Трона став ще виразнішим, проте тепер крім гри яскравих кольорів додали ще контраст та глибину кольору, що створило надзвичайно стильну та чаруючу око картину. Та, навідміну від оригіналу, продовження обіцяє бути більш динамічним та насиченим. Не обійдеться і без революцій в плані спецефектів: чого тільки коштує цифрове омолодження Джефа Бріджеса на 30 років! Тож яким би не був сюжет, фільм варто дивитись та насолоджуватись загрожуючим та об’ємним кібервсесвітом, що я й збираюсь зробити найближчим часом. А поки що насолоджуйтесь трейлером

  • Fruzenshtein

    Фильм хоть и красочный, но бредовый=/

  • Тільки що з перегляду. Фільм дуже сподобався – гарний та розважальний. Сюжет, як на мене, доволі хороший. Єдине – екшн-сцен було небагато, проте які захоплююч! Ну а за їх відсутності було просто приємно насолоджуватись зображенням та пейзажами віртуального світу, він намальований дуже стильно. Музика теж ідеально вписалась в картину.
    Тож продовження і справді багато чим нагадує оригінал і дивитись його треба перш за все через спецефекти.