Смартфони – загроза для роздрібних магазинів?

Смартфони

СмартфониЗа даними статистики, близько 40% мобільних телефонів, що продаються в Америці – це смартфони. Вже можна говорити не просто про нову тенденцію в сфері мобільного спілкування, а про практично повсюдне явище.

Які можливості дає наявність смартфона в руках? Правильно, легкий і зручний спосіб оперативно отримувати інформацію з Інтернету. Ще кілька років тому ухвалення рішення про покупку відбувалося в магазині на підставі знайомства з товаром і спілкування з продавцем, а завдання пошуку кращої ціни була досить ресурсномісткою.

Але зараз ситуація змінилася. В інтернете є будь-яка інформація – від того де переглянути лучшие фильмы, смачніше поїсти до пошуку прийнятних цін. Прийшовши в магазин, ви можете відсканувати штрих-код за допомогою свого смартфона, і за кілька хвилин з’ясувати, скільки коштує запропонований товар в інших магазинах, і чи варто здійснювати покупку. Звичайно, залишається питання зручності – але, оскільки, є сервіси по недорогий або безкоштовній доставці товарів, то віддаленість магазину з більш низькими цінами, так само як і взагалі існування магазину тільки в Інтернет-форматі, нікого не зупиняє.

Фактично, багато покупців приходять в магазини з технікою просто підібрати собі відповідну модель, повертати її в руках, отримати консультацію. А зібравши всю інформацію – за допомогою смартфона це можна зробити ще швидше-здійснюють покупку через Інтернет. Роздрібні мережі намагаються боротися з цим – наприклад, забороняють фотографувати свої товари на мобільники. Відомі випадки, коли продавець спеціально прибирає штрих-коди з товарів – адже сканування штрих-коду смартфоном – це найзручніший спосіб запам’ятати модель і знайти про неї інформацію.

Звичайно ж сама ідея використання роздрібного магазину в якості вітрини і покупки в іншому місці – не нова. Ще 10 років тому можна було підібрати модель, потім зателефонувати конкурентів, і зупинитися на самому дешевому місці. А з поширенням Інтернету питання пошуку став ще простіше. Але тільки смартфони дозволили отримувати всю повноти інформації прямо на місці – адже ти не будеш ходити ходити з ноутбуком уздовж прилавка! А смартфон дозволить не відходячи від каси (точніше у нашому випадку буде сказати – не доходячи до каси) швидко запам’ятати модель по штрих-коду, знайти де її можна купити, отримати контактну інформацію і карту проїзду потрібного магазину …

Як відреагують на революцію в покупках роздрібні магазини – поки не ясно. Хтось вибирає політику демпінгу, і мінімізує маржу. Скажімо, на сайті Амазону автоматично викладається вартість того чи іншого товару у конкурентів.

Хтось, навпаки, орієнтується лише на необтяжених Інтернетом споживачів, пропонує просторі зали і хороших консультантів, і не намагається конкурувати з Інтернет-магазинами. Але в цілому, мобільна революція все більше посилює одну з найхарактерніших рис суспільства споживання – диктат споживачів, і можливість диктувати свої умови виробникам. Подивимося, куди це нас приведе.