Нова редакція Закону про вищу освіту

Як українські підприємства заробляють на скороченні викидів? Кіотський протокол – це міжнародна угода, яка дозволяє залучати додаткові інвестиції у проекти зі зниження викидів.

 
Хочу приділити увагу лише одному пункту з нової редакції, а саме про можливість зміни плати за навчання студентам-контрактникам. Згідно цього пункту плату за навчання студентам зможуть змінювати протягом навчального року раз в рік, але на суму, яка цілковито залежатиме від ректорату.

Цікава вийде ситуація, що студентам-контрактникам загрожує підвищення цін по раніше укладеним контрактам, що суперечить Закону, який діяв на момент підписання.

В цьогорічних абітурієнтів стає все більше і більше перепонів на здобуття вищої освіти: екзамени в школі, ЗНО, вступні екзамени (ВУЗи отримують і такі привілеї), зменшення державного замовлення підготовки бакалаврів на 42%, а тепер і загроза неспроможності оплати коштів за навчання.

Ось що трактує нам Конституція:

Стаття 21. Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Стаття 53. Кожен має право на освіту.

Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

Громадяни мають право безоплатно здобути вищу освіту в державних і комунальних навчальних закладах на конкурсній основі.

Спираючись на основний Закон України, можна зробити висновок, що нинішнє міністерство продовжує створювати перепону у гарантованому праві на отримання якісної освіти (будь-якої) .

Як на мене, краще за все повернутись до системи оцінки знань 2009 року, коли оцінка отримана на ЗНО зараховувалась як екзаменаційна до атестату, що зменшувало навантаження для школяра. + не було конкурсу атестатів, що зменшило корупційну діяльність у ВНЗ.

З вищесказаного можна зробити висновок, що деякі пункти нової редакції ЗУ “Про вищу освіту” можна вважати незаконноми, бо вони не відповідають Конституції України та ЗУ “Про освіту” (п.5 ст.61)

  • Артем Глінський

    Так, ще не прийняли. Але не потрібно сидіти і чекати коли прийняти. Потрібно виразити своє невдоволення. Тому і потрібно давати відсіч на початку обговорення, а не в день прийняття проекту

  • Cat)

    Але нову редакцію ще не прийняли, якщо не помиляюсь…)

  • Тетяна

    До чого ми докотились: поступити дорого, найчатись дорого, знайти хорошу роботу за спеціальністю для молодого спеціаліста – це майже неможливо, а що буде далі? А далі нічого. Яке майбутнє у держави і нації, якщо її рушійна сила, а саме молодь, перетворюють на свого роду стадо, котре нічого не уміє, нічого не бажає знати, а найгірше те, що не уміє мислити і висловлювати свої думки, а лише живе за своїми первісними інстинктами до вижиивання. Зараз і так найдуться одиниці котрі ходять до навчального закладу, щоби по справжньому чогось навчитись, а не просто “мене туди батьки послали”, а тут іще такі нововведення збоку влади. Все ж маю надію, що таку редакцію не приймуть, але як то кажуть, потрібно надіятись на краще, але готуватись до найгіршого.

  • onner

    “З вищесказаного можна зробити висновок, що деякі пункти нової редакції ЗУ “Про вищу освіту” можна вважати незаконноми, бо вони не відповідають Конституції України та ЗУ “Про освіту” (п.5 ст.61)”

    … нічого. перепишем конституцію – перший раз чи що!?!

  • Юрій Гай

    Нда, потужно…
    Почитав, обурився і… забив.
    Де варіанти вирішення проблеми?
    Що робити читачеві з цією новиною?
    НІЧОГО! Зіпсувати час і нерви(якщо його парить цяпроблема) і.. прийняти, як невідворотне.
    Походу останнє і є метою всіх новин подібного роду, що не пропонують шляхів вирішення висвітлених проблем, а лише приділяють їм увагу.

    • Artemglinskiy

      Це була інформація неа осмислення.

      Кожен з нас розуміє одну і ту ж ситуацію по різному.

      Цю статтю я написав перед походом на круглий стіл до Верховної Ради.

      Саме там я задавав дуже незручні питання першому заступнику міністра освіти і науки. Де я отримав чіткі відповідді :Міністерство саме підписує форми, за якими студенти платять космічні ціни; вони спеціально унеможливлюють вступ до ВУЗу щод встановити баланс в державі між робочим класом та керівною ланкою.

      ВСе це було сказано не прямо, але зміст відповіді такого характеру.

      Один з Нородних обранців тет-а-тет розповів мені, що перегляд контрактів кожного року дасть змогу підвищувати ціну скажемо не на 69грн , а на 300 …

      Методи впливу є, головне хотіти щось змінити. Якщо Ви хочете, я весь до Ваших послуг, і можу дати відповіді на запитання що де і кому.

      Я вважаю, що сьогоднішнє суспільство повинно бути схильне до більш консервативних методів вирішення проблем, бо лояльність до всіх заведе нас всіх під церкву.