Європейський напрямок реформування освіти: чи змінилась якість освіти в Україні?

якість освіти

якість освітиВосьмого листопада минулого року у телевізійній програмі «Київський Форум» жваво обговорювали питання якості сучасної української освіти та проблеми українських студентів. До обговорення даного питання були запрошені, як представники студентів (Києво-Могилянська Академія, Київський Авіаційний Університет та інші), так і міністр освіти України – Дмитро Табачник, народні депутати, соціальні робітники, представники студентського самоврядування та директори соціальних фондів. Нажаль міністр освіти не зміг з’явитися у студії через брак часу, проте жваве обговорення проблеми освіти все ж таки відбулося і без нього.

Так, народний депутат України і голова підкомітету з питань базової освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти і науки, Леся Горобець висловила думку, що перш за все необхідно піднімати якість освіти в Україні. Адже сучасні реалії українського навчання бажають кращого. Сучасний український студент не може отримати якісної освіти, а це означає, що у майбутньому він не отримає якісної роботи. Також Леся зазначила, що державного фінансування для надання якісних освітніх послуг в країні на всіх не вистачить, а тому навчальним закладам потрібно надати певної автономії у вирішенні деяких проблем. Також вона підкреслила, що в українській владі поки що не має команди, котра змогла б узяти на себе відповідальність за такі реформи в освіті.

Координатор напрямку «Суспільство знань» та «Фронт Змін» Лілія Гриневич заявила, що поки держава не почне заохочувати молодих спеціалістів перспективною роботою, якість освіти не підвищиться. Навіщо гарно навчатися, якщо не має мотивації отримати кращу роботу за гарні знання? Також Лілія зазначила, що держава повинна допомагати українським університетам вільно розвиватися.

Директор фонду «Демократичні Ініціативи» Ірина Бекешкіна підкреслилала, що сучасного українського студента насамперед хвилює його майбутнє місце роботи, на другому місці – думки про нестачу коштів на життя під час навчання і тільки на третьому – якість сучасної освіти. До того ж, тільки в Україні університети надають знання й самі оцінюють рівень якості своєї освіти. Така ситуація, на думку Ірини, просто парадоксальна.

Студентка Києво-Могилянської Академії Дарина Степаненко зазначила, що майбутній законопроект про освіту, котрий влада намагається прийняти, жодним чином не вирішує нагальним проблем студентів ті ніяким чином  не підвищить якість освіти в Україні.

Олександр Кульчицький, в. о. голови студентської колегії НаУКМА, висловив думку, що українська освіта закінчується у тому місці, де починається Міністерство Освіти України.

P.S. Многие сейчас, кстати, выбирают образование за границей, особенно если речь идет о каком-то специализированном направлении, например на сайте http://www.studyfashion.iqconsultancy.ru/paris/ есть информация про обучение в институте дизайна и моды. Парижский кампус находится недалеко от Эйфелевой башни.