Деяким вона приходить у вигляді осяяння, як Ньютону або Архімеду. Більшості ж залишається шукати ідеї самостійно, і тут часто на допомогу приходить мозковий штурм. Відразу скажу, що перші спроби проведення мозкових штурмів у мене були не зовсім вдалими. Уявіть собі 10 чоловік, з яких беруть активну участь тільки 2-3 люди. Інші або мовчать, або погоджуються з «активістами». В результаті – мізерний набір пропозицій, нереалістичні ідеї і, природно, розчарування.
Що робити? Я, памятаю, почав шукати додаткову інформацію, порадився з психологами і в результаті прийшов до трьох висновків:
- Креативна нарада – це як тренування, тобто спочатку ми розминаємося, потім робимо основні вправи, а в кінці розслабляємося.
- Крім мозкового штурму є і інші варіанти, наприклад, метод вигаданих персонажів, метод шести капелюхів і т.д.
- В групі повинне бути більше «активістів», які особисто зацікавлені в пошуку свіжого рішення.
Ґрунтуючись на цих трьох висновках, я організував перший якісний мозковий штурм. Результати мене приголомшили – захід тривав майже три години і люди не хотіли розходитися. Ми отримали величезну кількість свіжих ідей а частина з них була рекомендована до упровадження.
Ось, як це виглядає
Спершу потрібно підготуватися до мозкового штурму. Для цього нам знадобиться спокійне приміщення, музичний центр,
все для пиття чаю-кави (чайник, печиво, посуд), а також стільці. А ще важливо, щоб була помічниця яка записуватиме ідеї на папірці.
Коли все в зборі, модератор озвучує три правила: висловлюватися по черзі, не сперечатися з іншими, не дзвонити по мобільнику. При цьому тема для генерації ідей поки не озвучується.
Потім ми приступаємо до розминки. Спочатку важливо створити особливий емоційний настрій – я включаю відповідну музику і показую
красиві картинки.
Після емоційної частини робиться розминка на креативність
Отже, учасники підготовлені до мозкового штурму. Я озвучую задачу, для вирішення якої ми генеруватимемо ідеї, а потім починаю з методу вигаданих персонажів. Учасникам демонструється портрет якої-небудь відомої особи (це може бути Юлій Цезар або Мерілін Монро, хто завгодно) і задається питання: «А як би цю задачу вирішила ось ця людина?».
Учасникам дуже подобається цей метод, тому що відповідають ніби як не вони, а відомі особи. До того ж це схоже на гру.
Потім я переходжу до самого мозкового штурму, коли люди по черзі роблять пропозиції. Після цього робиться вправа на розслаблення. Я включаю красивий пятихвилинний ролик з красивою музикою, а потім пропоную кожному виказати своє враження від зустрічі. Саме у цей момент часто пропонуються дуже цікаві ідеї.
Чим все закінчується
Головна проблема таких заходів – запропонували ідеї, розбіглися і всі забули. Щоб цього не допустити, ідеї слід обробити, підготувати красиво оформлену збірку ідей і ознайомити з ним учасників. Після цього звичайно слідує інша зустріч, де вже йде конструктивне обговорення запропонованих ідей, вибираються кращі з них і запускаються в роботу.
P.S. А для того чтобы сдружился весь коллектив полезной устраивать загородный корпоративный отдых – это хорошая возможность узнать друг друга получше и пообщаться в неформальной обстановке.