Як алгоритм Google Panda назавжди змінив SEO

google panda

Сьогодні в рамках непостійної рубрики «SEO-середовище», представляємо вашій увазі вільний переклад статті Аарона Уиллера про алгоритм Google Panda. Ми анонсували цей пост минулого тижня, повідомляючи про значні зміни в ранжуванні сайтів.

Отже, Google «викотив» алгоритм Панда 2.2, як пару тижнів тому в Сіетлі обіцяв Метт Каттс. Окрім іншого, пошукова система навчилася ще краще визначати і банити «сміттєві» сайти. Звичайно, поновлення Panda – це поновлення алгоритму Google, а не перевірка і оцінка сайтів вручну, тому, у процесі можуть з’являтися помилки (що, звичайно ж, не залишить байдужими веб-майстрів та SEO-фахівців).

google panda

Багато запитують, які з напрацювань залишаться ефективні, а які потрібно як-небудь змінити, щоб вони залишилися в арсеналі.

У минулому випуску «Whiteboard Friday» Ренд говорив про те, що алгоритм Панда фундаментально змінив кращі SEO-техніки. Ви вже зіткнулися з цим? Можете дати пораду з «переозброєнню»? Поділіться в коментарях, будь ласка.

Панда – тема однозначно цікава, почасти тому, що вельми суперечлива.

Цей алгоритм також відомий як «Фермер» (Farmer) – той самий апдейт, який Google запустив у березні 2011 року – він перетворив результати пошуку: деякі сайти підвищив при ранжируванні і дуже багато – знизив. Алгоритм кілька разів оновлювався – і щоразу безліч людей задавалися питанням про те, що відбувається з видачею. Деякі технічні аспекти були висвітлені на блозі SEOmoz. У цьому випуску хочеться підняти деякі філософські та теоретичні аспекти. Поговоримо про те, як конкретно алгоритм Панда змінив методи і стратегії просування сайтів.

Для початку – невеликий екскурс в історію. Google наймає інженера на ім’я Navneet Panda. Цей хлопець виконав чудову роботу! Фактично, він був «частиною патенту», в який заглянув Білл Славському (Bill Slawski) і розгледів відмінний варіант удосконалити самообучающиеся пошукові алгоритми. У наш час ці алгоритми настільки складні і масивні, що «просівання» контенту займає значний час.

До Панди самообучающиеся алгоритми Google були на щаблі розвитку, скажімо, X, а тепер вони значно вище – на позначці Y. І це чудово. Спасибі Навніту.

Отже, як відбувається відбір? Google бере до уваги інтереси користувачів: визначає сайти, які їм подобаються або не подобаються. У першу чергу, маються на увазі параметри якості, і, в тому числі, параметри якості контенту, які ввів Google. Алгоритм постійно самонавчається. Ідея в тому, що користувачі отримали можливість висловлювати інтерес і симпатію до тих чи інших сайтів. Три простих питання допоможуть вам зрозуміти про яких сайтах йде мова: «Довірите ви сайту X інформацію про вашу кредитну карту?», «Чи довіряєте ви опублікованій на сайті Y інформацією медичної тематики?», «Ви вважаєте, що дизайн сайту Z дійсно хороший ? ». Позитивні відповіді на такого роду питання означають рівень «трастовості»: якості, надійності, довіри.

Схоже, SEO-фахівці повинні перекваліфікуватися у веб-стратегів. Фактично, все, що ви робите на своєму сайті в інтернеті, може впливати на SEO. І це пов’язано з алгоритмом Панда. Зовнішні посилання тепер не грають настільки велику роль в ранжуванні сайтів. У деяких сайтів є справді велика посилальна маса. Є багато сайтів, які похвалять SEO-спеціалісти – за крутий, якісний і унікальний контент, активних відвідувачів порталу та інші показники якості, однак, щось у цих сайтах багатьом не подобається. І це враховується пошуковими алгоритмами.

Давайте дізнаємося про те, що слід робити, щоб освоїти це нове розширене SEO – веб-стратегію.

Перш за все – дизайн і юзабіліті. Звичайно, багато оптимізаторів давно моляться на юзабіліті, тому що сайти з хорошим юзабіліті притягують більше посилань, люди публікують більше контенту на таких сайтах, плюс вони отримують більше соціальних сигналів і інших другорядних ефектів. Але тепер цей фактор придбав першорядне значення.

Що погано:

  • коли гарний дизайн, а контент – суцільна реклама;
  • коли весь контент на одній сторінці;
  • коли контент розташований в блоках, навіть якщо навколо немає реклами, навіть якщо це просто якесь повідомлення для відвідувачів. Текст в блоках – це не те, що цікаво читати;
  • дизайн сайту «привіт з дев’яностих».

Все це відіб’ється на ранжируванні. І, до речі, не забудьте, що представники Google публічно сказали про те, що навіть якщо у вас є чудовий сайт, але на деяких сторінках опубліковано низькоякісний контент – вони можуть «знизити» ваш сайт в результатах пошуку. Так що вам потрібно почистити контент. Панда не пройде повз

Якість контенту означає багато чого. Оптимізатори і раніше говорили про те, що важливо, щоб на сайті був хороший, унікальний і корисний контент. Тепер цього не достатньо. Шкода. В інтернеті занадто багато створюють крутий контент: пишуть гарні, унікальні, грамотні тексти, адекватно розкривають обрані теми.

Наприклад, ви говорите: «Я багато знаю про деталі мотоциклів і я цілком можу стати мотоциклетного Гуру, так що створю портал на 50 тисяч сторінок. Все, що мені потрібно – це по 100 слів про кожної деталі. Всього два абзаци про кожну з них. Просто опишіть кожну деталь ». І ви думаєте, що отримаєте хороший унікальний контент. Ні. Панда покарає за такий контент.

Власне, для цього алгоритм і був розроблений – вичісувати контент, який був написаний для досягнення цілей SEO-фахівців. Потрібен не просто контент, а контент, який користувачі інтернету захочуть поширити серед своїх друзів і знайомих, потрібний контент, після прочитання або перегляду якого захочеться сказати: «Лайк»!. Розумієте?

Що ж нам потрібно? Потрібна сторінка про деталі мотоцикла, яка мені сподобається.

– «Господи, як же круто і з гумором написано! Навіть з анекдотами. З історією виникнення цієї деталі. З класними малюнками і фотографіями. Я ні чорта не тямлю в цих штуках, але це дійсно крута сторінка. Я навіть твіт зараз напишу про це. І напишу про це на facebook. Я відправлю посилання на цю сторінку моєму дядькові, який збирався купити мотоцикл. Я люблю цю сторінку».

Ось так тепер потрібно «оптимізувати».

Це складніше, ніж задаватися питаннями: чи використовував я три рази ключевік на сторінці? Цікаво, чи правильний title я вказав? Чи використовується в title ключевік? А решті контент релевантний пошуковим запитам? Прийшла Панда і все змінилося. Трохи.

У підсумку ви будете працювати з поведінковими факторами і юзабіліті свого сайту. Будете думати про те, чому люди, проводять багато часу на одних сайтах і зовсім мало, але в тій же ніші – на інших. І справа не в більш високому ранжуванні сайту за тематичними пошуковими запитами. Справа ось у чому – коли люди заходять на ваш сайт, порівнюючи його з іншими схожими сайтами, які знаходяться поруч з вашим у видачі, вони проводять багато часу на ньому або відразу йдуть? Скільки часу відвідувачі на ньому проводять? Вони Серф сторінки?

Якщо відвідувачі в середньому дивляться 2-3-4 сторінки – це досить добре. Втім, якщо вони дивляться півтори сторінки на сайтах, але, приміром, новинних і специфічних, це теж досить хороший показник. Але, якщо користувачі переглядають на сайті в середньому 1,001 сторінки (тобто тільки кожен тисячний переглядає більше однієї сторінки на сайті), то це дуже погано і може знизити ваш сайт у видачі.

Тепер про CTR. Людина бачить ваш Title і сниппет, доменне ім’я сайту і думає: «Гей, я не впевнений, що хочу переходити на цей сайт. У нього три дефіса в імені і це виглядає як спам. Ні, я не збираюся переходити на цей сайт». Ваш CTR, швидше за все, знизиться і те ж саме трапиться з позиціями.

Google буде оцінювати такі речі як різноманітність і кількість трафіку на вашому сайті. Чи багато у вас прямих відвідувачів з усього світу? З вашого регіону? Вашої країни? Google може спостерігати за цим з допомогою Google Chrome, Android і Google Toolbar. У нього є всі дані про користувачів і користувальницьких метриках. Він знає, де люди проводять час, які сайти відвідують, скільки часу вони на них проводять і що вони роблять на цих сторінках. Також у Google знають і про те, що відбувається з моменту отримання користувачем сторінки результатів пошуку. Чи переходять користувачі з якоїсь засланні, потім повертаються до сторінки пошуку і пробують заново? Само собою, користувач не був щасливий виявивши такий результат, після якого довелося продовжувати пошук. Хлопці з Google можуть зібрати всі ці метрики і задати як параметри для алгоритму при машинному навчанні, а потім Panda перерахує і переоцінить всі документи з урахуванням внесених змін. Ось чому ми бачимо, що Google не випускає оновлення щодня або щотижня. Оновлення Panda відбуваються приблизно кожні 30-40 днів, тому що цей час пішов на те, щоб переоцінити попередні результати.

Одне з питань, яке ставлять мені власники сайтів, постраждалих від Панди, звучить приблизно так: «Коли ж ми вийдемо з-під фільтра Панди? Ми зробили все, що потрібно, справили зміни на сайті, але нічого не відбувається ». Зазвичай я відповідаю щось на кшталт: «Ну, по-перше, поки Google НЕ переоцінить ті результати, що у нього є на даний момент, ви не вийдете з-під фільтра. По-друге, поки ви не зміните значення метрик свого сайту, у вас все ще немає можливості позбавитися від покарання ». Якщо ви зайдете в Google Analytics і побачите, що люди не витрачають багато часу, переглядаючи сторінки вашого сайту і що контент їх не влаштовує (вони не діляться посиланнями на ваш сайт з іншими людьми), ваш брендовий трафік (за назвою сайту або компанії) можуть не зростає, не збільшується і прямий трафік, загалом, якщо жоден з цих показників не росте і ви все ж думаєте, що виправили якісь проблеми, які не сподобалися Панді … ймовірно, ви не виправили те, що дійсно потрібно було виправити.

Я знаю, це велика проблема. Також, я думаю, що є сайти, які були знижені несправедливо. Це, звичайно, погано і Google повинен працювати над цим. Але, також я вважаю, що Google не збирається багато чого змінювати. Напевно вони задоволені тим, що Panda відповідає пред’явленим до неї вимогам з точки зору якості пошуку і радість користувачів, які стали трішки щасливішими від того, що не бачать всякого барахла в результатах видачі. Компанії Google подобається те, як все відбувається. Я думаю, що ми побачимо набагато більше в майбутньому. Вам слід обміркувати цю інформацію і приступити до оптимізації своїх сайтів у відповідності з новими вимогами. Будьте готові до нової форми SEO.